FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eAk
    • apr 2014
    • 1023

Dator krångel. Den gick och dog för mig. 15 år gammal så var väl sista versen på den datorn. Får ta och beställa hem någon minidator med LPT port på. inte så lätt att hitta nuförtiden.
    Ursprungligen postat av cklinga
    Tror det blir en riktigt bra lösning där med fästet för gopro. Håller vi tummarna för att allting stämmer bra med dimensionerna nu då

Kommentar

• cklinga
      • nov 2014
      • 53

Ursprungligen postat av eAk
      Dator krångel. Den gick och dog för mig. 15 år gammal så var väl sista versen på den datorn. Får ta och beställa hem någon minidator med LPT port på. inte så lätt att hitta nuförtiden.
      Attans då! Antar att det är datorn till fräsen?

Kommentar

• ulwur
        • nov 2013
        • 119

Arrrgh! Ledig lördag, flygväder osv och så läser jag inte forumet på hela helgen. Hur kunde jag missa uppsala träffen.

Kommentar

• eAk
          • apr 2014
          • 1023

Attans då! Antar att det är datorn till fräsen?
          Jupp. Köpte en ny igår. Kopplade ihop den hemma hos tjejen. Så ska släpa hem den efter jobbet och provköra med den. Efter lite letande hittade jag en mini itx med lpt port att stoppa i en gammal mini itx låda jag har liggandes hemma.

Kommentar

• eAk
            • apr 2014
            • 1023

Klicka på bilden för större version

Namn: 20150330_210528.jpg
Visningar: 1
Storlek: 55,0 KB
ID: 504647
            sådär prototypen nästan färdig. Ska försöka få ihop den till helgen.

Kommentar

• cklinga
              • nov 2014
              • 53

[ATTACH=CONFIG]51502[/ATTACH]
              sådär prototypen nästan färdig. Ska försöka få ihop den till helgen.
              Snyggt, ser bra ut. Har du kollat så att topplattan inte kommer med i bild i gopro?

Kommentar

• eAk
                • apr 2014
                • 1023

Snyggt, ser bra ut. Har du kollat så att topplattan inte kommer med i bild i gopro?
                På mina inställningar syns den ej. Inte testat på största vid vinkeln.

Kommentar

• eAk
                  • apr 2014
                  • 1023

På mina inställningar syns den ej. Inte testat på största vid vinkeln.
                  på wide ser man lite av top plattan på vänster sida i bild Kan räcka med att man vinklar kameran 30grader istället för 25grader. Eller om kameran hade suttit kanske 5mm högre att det inte synts.
                  Men 30grader känns lite mycket för min smak och sätta den högre upp gör den mindre skyddad.
                  Men ska försöka få den flygtest klar ikväll iallafall. Så får jag testa vid senare skede att vinkla kameran mer eller höja den högre upp. Man får obehindrad bild med medium fov på gopro.

Kommentar

• LeoR
                    • nov 2012
                    • 50

Du har fått kabeln antar jag eAk?

Kommentar

• eAk
                      • apr 2014
                      • 1023

Ursprungligen postat av LeoR
                      Du har fått kabeln antar jag eAk?
                      Nej ingen kabel har dykt upp.

Kommentar

• eAk
                        • apr 2014
                        • 1023

Några nya bilder på prototypen. Inte såpas mycket kvar att fixxa till. Löda fast 2 motorer, montera CCD kameran och mottagaren. Men nu är klockan sent så får fortsätta med det imorgon eller på torsdag.

Namn: DSC01878.jpg
Storlek: 69,4 KB
ID: 504662 Klicka på bilden för större version

Namn: DSC01873.jpg
Storlek: 61,9 KB
ID: 504665 Klicka på bilden för större version

Namn: DSC01877.jpg
Storlek: 61,7 KB
ID: 504666

Testade att få bort det som syntes av top plattan i bild på wide läget i min gopro 4black.
                        Det räckte att lyfta kameran så att fram kant ligger ovanpå stoppet som hindrar kameran att glida framåt.

Så det är en ytterst liten ändring att få den att ligga på det sättet i stolen innebär någon enstaka grads extra vinkel. Hoppas ha den klar för premiär flygning så fort som möjligt.

Funderar på att rita till en förstärknings bit man ska montera istället för botten plattan eller tillsammans med den. Som går ut till yttre hålen på armarna för att styva upp ramen om det skulle behövas.

Kommentar

• eAk
                          • apr 2014
                          • 1023

Namn: DSC01880.jpg
Storlek: 68,7 KB
ID: 504676
                          Sådär då är det väl dags att försöka sig på en testflygning i helgen kvar då. Får väl fräsa ut min moddade kamera fäste och ccd kamera fästet också och montera det.

Kommentar

• cklinga
                            • nov 2014
                            • 53

[ATTACH=CONFIG]51560[/ATTACH]
                            Sådär då är det väl dags att försöka sig på en testflygning i helgen kvar då. Får väl fräsa ut min moddade kamera fäste och ccd kamera fästet också och montera det.
                            Spännande, du får rapportera hur det går känns ju som att det inte borde vara några problem! Ser onekligen bra ut också. Vad ligger totalvikten på för din maskin?

Kommentar

• eAk
                              • apr 2014
                              • 1023

Spännande, du får rapportera hur det går känns ju som att det inte borde vara några problem! Ser onekligen bra ut också. Vad ligger totalvikten på för din maskin?
                              Nu är den prov krachad
                              Min mottagare verkar ha strulat. för den ville inte reagera 3 gånger när jag styrde och det slutade med full fart ner i backen. Plattan höll gopron är hel så jag klassar den som försäljnings klar.

Den mottagaren har varit dränkt i vatten flera gånger av alla kracher i snön.

Kommentar

• markusb
                                • jun 2009
                                • 1376

Vår och flygsäsongen är igång!

Kommentar

Arbetssätt...