3d-skrivare
Kollaps
X
-
Kommentar
-
*Avbrott under printningen verkar kunna bero på att Arduino är kass, USB kabel glappar, USB kabel är av för låg kvalitet eller som i mitt fall störningar på nätet. Varje gång jag laddar cykeln med 40A på samma lina så stannar printern sporadiskt.
Vet inte om det är luft eller ledningsburen EMC utan laddar helt enkelt inte på samma ledning när jag printar. Drar även USB kabeln fritt från andra sladdar så gott det går.SuperheroKommentar
-
Min SD3 är sjukt känslig för nätstörningar. Kör jag varmluftspistolen i samma uttag som matar printern och stänger av pistolen så stannar printern__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
Ok__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
Tack för alla bra tipps jag får!
De ändringar som gjort sista dagarna är.
Fixat så att kylfläkten till extrudern Magma hottend bara kyler där den ska, och avleder sedan kylluften från printytan, helt plötsligt så fastnar plasten på glaset med lite hjälp av acetonplastprimer, och plasten verkar inte slå sig heller längre.
Laddat in rätt firmvare, klantigt av mig att inte ha rätt från början.
Stängt av energisparläge på datorn.
Det börjar arta sig tycker jag, ska börja prova lite högre temperaturer på extrudern tror jag.
Hur gör ni när ni ångar ABS och vad får ni för resultat?MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Hur varmt kör du Extrudern?
Och om du får slut på acetonplastprimer är det bara att smälta lite plast lina i aceton och sedan smörja in plattan med. Funkar för mig i alla fall..
/DavidKommentar
-
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar

Kommentar