Helt rätt ropen skalla nitar åt alla... :sarcastic:
Ett gammalt projekt...Ziroli B-25J i skala 1:8
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
1 arbetsdag kvar....sedan blir det flyg för hela slanten i 3 veckor.
GöranKommentar
-
Jodå, det packas för fullt för ännu en trip över pölen västerut.
GöranKommentar
-
God morgon på er alla!
Nu har jag kommit fram till Birmingham, Alabama efter en lång flygning. Värmen skall ligga runt 27-28 grader idag om jag har förstått det hela rätt idag. Tur att man skall tillbringa en stor del av dagen i Mikes hobbyrum.
Jag fick med mig en Brian Taylor, Sikorsky Kingfisher i halvbyggt skick. Jag packade ned den i en hemmabyggd låda av 50 mm frigolit som jag limmade ihop med polyurethan lim.....fungerade klockrent. Varför tog jag med den som baggage istället för att skicka den som paket....jo, det var en skillnad på ca 9800 kronor i frakten.
Som "over-sized luggage" kostade det 750:- att ta med den.
Vi får se om jag tar med något i retur...jag har mitt pågående projekt: Laird Turner Special i skala 1:3 (skall ha en Zenoah GT-80 i nosen)... eller så packar jag ned en Focke-Wulf 190D9 av fabrikat Meister Scale som jag har bytt till mig...eller så hamnar en P40 glasfiberkropp i skala 1:5 med komplett byggsats i lådan.... beslut, beslut, beslut.
Förutom allt byggande, ätande, snackande, museumbesökande så skall jag åka till ett meeting som heter Ralley of Eagles. Jag deltog i det förra året vilket gav mersmak. Så det blir nog en del bilder därifrån.
Som ni ser så har jag lyckats få till "å ä ö".... En attans massa klipp och klistra.... :sarcastic:
Jag tänkte lägga upp en tråd om min resa någonstans här på forumet, men frågan är var? Tips?
Nej, nu är det dags att komma igång här. Klockan är nästan halv åtta på morgonen och hobbyrummet ligger i källaren...dags att bege sig dit! :lollypop:
GöranKommentar
-
JAAA ta hem en Fw190D9 till mig, va snäll du är som tänker på mig!!Vi får se om jag tar med något i retur...jag har mitt pågående projekt: Laird Turner Special i skala 1:3 (skall ha en Zenoah GT-80 i nosen)... eller så packar jag ned en Focke-Wulf 190D9 av fabrikat Meister Scale som jag har bytt till mig...eller så hamnar en P40 glasfiberkropp i skala 1:5 med komplett byggsats i lådan.... beslut, beslut, beslut.
Här kommer lite bokstäver som hjälp till kommande inlägg: ååååäääöööåääöööååääöööÖÖÄÅÅÖÄÄÄÖÖÅÄÄÖÖÅÅÄÄÖÖÖÅÅÅÄ ÄÖÖÖÖÅÅÄÄÖÅÅååöäååöääååööäåöää
Ha det så trevlig over there!!Kommentar
-
Det kan tänkas att den kan hamna hos dig Christer om du är intresserad.
GöranKommentar
-
Hej Göran.
Trevligt att se att du kommit fram, och jag hoppas att du får en skön vistelse där borta.
Hittar du en ritning på en Super-Stearman så är jag idel öra. Den behöver inte vara i skala, utan jag behöver bara en sidovy. Mike kanske har en i sina gömmor. Du förstår säkert vad jag tänker göra!
Lägg upp din "resetråd" här på byggforumet.

HälsarSenast redigerad av Lelle; 2011-10-01, 08:32./LelleKommentar
-
Kommentar

Kommentar