Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Plastlisten limmades på plats. Pacers Formula 560 Canopy Glue är ett användbart lim till sådana här detaljer.
När jag skulle börja slipa till försänkningen på den andra vingen så upptäckte jag att jag hade en höjdskillnad på ca en mm. Så det vara bara till att ta fram spacklet och smeta på lite, vänta och sedan slipa. Men i den här processen så försvann en panellinje...så fram med lite tejp, mer spackel, smeta....
Gillar dina bultskallar, det ser riktigt elegant ut när jag ser det färdiga resultatat, och det ser förmodligen ännu bättre ut i verkligheten.:applouse:
Valet står mellan WarbirdColors färger eftersom jag har sådant på lager eller så skall jag använda Testors färger. Under årets USA resa så fick jag se hur vältäckande den färgen är. Mike Chilson målade en Yellow Aircraft P-47a med dessa färger och det gick inte åt många burkar för att få en väldigt bra finish.
Gillar dina bultskallar, det ser riktigt elegant ut när jag ser det färdiga resultatat, och det ser förmodligen ännu bättre ut i verkligheten.:applouse:
Det blir ju sanslöst bra. Snacka om mycket detaljer.:applouse:
Mvh Olov
Tack Olov!
Det kommer mera.....
Det är överraskande varje gång som jag börjar med detaljarbetet på ytorna på modellerna. Från att ha varit en slät intetsägande yta så kommer den verkligen till liv, blir 3-dimensionell och ser väldigt inbjudande ut.
Kommentar