Saab B-17A i skala 1/5 designad av Jerry Bates
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-

Ovansidan på stabbe nr 2 har plankats. Och plankningen för undersidan är under ihoplimning och en del vikter.

Så är hela främre delen av kroppen plankad.

De här hörnförstärkningarna kommer att vara fästpunkterna för guidepinnarna till motor/batteri hyllan.
GöranKommentar
-
Wow, det här kommer att bli en riktigt läcker kärra!
Är liksom många andra otroligt imponerad över hur snabbt bygget växer fram - och över kvalitén på allt man ser. :thumbup:
Riktigt nice med home made piloter också som håller samma grymma nivå som resten av modellen! :applouse:
Följer expresståget med stort intresse...
Flyg lågt och fort!
Mvh, Lars WestinKommentar
-
”Vir prudens non contra ventum mingit”Kommentar
-
Jag kommer att göra på samma sätt som jag gjorde på min Fokker D.XXI som jag byggde i USA.
Tråden om det bygget hittar du här: http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...per-i-USA-2012
GöranKommentar
-
Tack Taygher!Wow, det här kommer att bli en riktigt läcker kärra!
Är liksom många andra otroligt imponerad över hur snabbt bygget växer fram - och över kvalitén på allt man ser. :thumbup:
Riktigt nice med home made piloter också som håller samma grymma nivå som resten av modellen! :applouse:
Följer expresståget med stort intresse...

Det värmer med ditt beröm!
GöranKommentar
-
Tack Jocke!
Jag är bara glad om mina trådar kan leda till tips och råd som leder till att fler ger sig i kast med att bygga själv. Och som alltid så försöker jag svara på frågor så gott jag kan.
GöranKommentar
-
Kommentar
-

Undersidan på stabbe nr 2 blev plankad idag.

Eftersom stabbe nr 2 är färdigplankad så kan jag börja limma in mittsektionen. Det kommer att kräva lite mätande, justerande, mätande, justerande osv...i vanlig ordning
GöranKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar

Kommentar