Då jag en gång i tiden jobbade på ett plastföretag fick jag lära mig att det bara skulle vara ett varv av polyvinylalkohol men när man påförde det skulle man använda en svamp, som man först vätte med vatten för att inte släppmedlet inte skulle hinna torka innan man kommit runt formen.
Saab B-17A i skala 1/5 designad av Jerry Bates
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Kommentar
-
Tack för tipset Lasse, det skall jag prova.Då jag en gång i tiden jobbade på ett plastföretag fick jag lära mig att det bara skulle vara ett varv av polyvinylalkohol men när man påförde det skulle man använda en svamp, som man först vätte med vatten för att inte släppmedlet inte skulle hinna torka innan man kommit runt formen.
GöranKommentar
-

Dags att pilla ut kåpan ur formen.

Den föll ur lika enkelt som när jag tog loss pluggen från formen.
GöranKommentar
-
Vad blev vikten på motorkåpan nu strax efter gjutningen?Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-

Så är det dags att kapa bort som inte skall vara med på kåpan.
Vikten på kåpan som den står på bilden var 1162 gram.

En massa onödigt material som har rensats bort....vikt 962 gram. Jag har gjort den här kåpan tung och stabil för jag kommer att behöva vikt framme i nosen plus att jag kommer att montera en del utrustning på insidan av kåpan.

Provpassning.

Jag kommer snart att behöva metallrummet så därför har inredandet av det påbörjats.
GöranKommentar
-

Idag limmade jag fast pluggmaterialet på tejpen på vingarna. Jag använde det här spraylimmet: http://www.mbs-rcmodels.se/lack-lim-.../uhu-spraylim/
Första gången som jag provade det och det verkar fungera bra.
GöranKommentar
-
Kanske ska man åka till dig.......
Hej "SWEEPER"
Fint det du bygger ...:icon_pidu:
Kanske ska man åka till dig.......
Live to fly, fly to live!
Janne
FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:
Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:
www.modellflyg.dinstudio.seKommentar
-
Haha! Woa! Fränt. klart du ska ha rörlig guube! ;-) Nu vart jag sugen.. var får man tag på såna där gubbar i skala 1/3?www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar

Kommentar