Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ser stadigt och bra ut! Jag har gjort något liknande tidigare, men då med en träplugg inskjuten i röret tillsammans med kort, vinklad gängad stötstång. Men din ser mycket smidigare och bättre ut!
Ser stadigt och bra ut! Jag har gjort något liknande tidigare, men då med en träplugg inskjuten i röret tillsammans med kort, vinklad gängad stötstång. Men din ser mycket smidigare och bättre ut!
Vad har du för dimensioner på röret?
Dimensionen är ungefär så här | | .... :sarcastic:
Allvarligt talat, jag har ingen aning. Men vi kan ju mäta imorgon när vi är i lokalen.
Dags för ett stort moment i bygget. Nej, att ställa flygplanskroppen på nosen är inget vidare stort moment.... :sarcastic:
Nej, det var dags att dela på kroppen.
Jag var tvungen att dela på kroppen nu eftersom jag inte kunde borra hålen till guiderören, skruvar, styrpinnar på grund av ont om utrymme. Jag skulle ha borrat de här hålen medan spanten fortfarande befann sig liggande på bordet. Nåja...efterklokhet är en underbar gåva. :blush:
Igår kväll var det traditionsenligt Lucia-firande i Nyköpings Modellklubbs klubblokal. Lelle och jag åkte ner i snöyran, lussekatter från Princess Bageri får man inte missa.
Kvällen avslutades naturligtvis med ett besök i Sweepers lokal för att klämma och känna på B17 mm, samt Ompas Dauntless. Ompa som jobbar för tillfället i Nyköping var naturligtvis inbjuden!
Får bara instämma med Christer. Smaskiga lussekatter och pepparkakor hos Nyköpingsklubben. Himla gott som vanligt, och snack med gamla bekanta. En bekant som rakat av sig skägget var också på besök till nästan oikännlighet, Thomas Lejon, som berättade lite om sina alster. Riktigt trevligt.
Ett besök hos sweeper avslutade kvällen, så nu har vi fått se både B17 och Dauntless. Gymma byggen båda två. Ompa har lite bekymmer med byggsatsens beståndsdelar som inte riktigt vill passa ihop. Tror att du löser det på ditt fenomenala sätt.
F-n Ompa, Din innerslang syns i pannan medan min syns uppe på hjässan. :sarcastic::sarcastic:
Får bara instämma med Christer. Smaskiga lussekatter och pepparkakor hos Nyköpingsklubben. Himla gott som vanligt, och snack med gamla bekanta. En bekant som rakat av sig skägget var också på besök till nästan oikännlighet, Thomas Lejon, som berättade lite om sina alster. Riktigt trevligt.
Ett besök hos sweeper avslutade kvällen, så nu har vi fått se både B17 och Dauntless. Gymma byggen båda två. Ompa har lite bekymmer med byggsatsens beståndsdelar som inte riktigt vill passa ihop. Tror att du löser det på ditt fenomenala sätt.
F-n Ompa, Din innerslang syns i pannan medan min syns uppe på hjässan. :sarcastic::sarcastic:
Det var trevligt att du ville visa upp konstverken! Det uppskattas väldigt mycket att du lät mig få fingra på dem en stund.
Sv: Saab B-17A i skala 1/5 designad av Jerry Bates
Ursprungligen postat av Lelle
Lelle, såg eländet på Christers kort. Funderar starkt att göra som Sotarn och raka av mig rubbet. Nu är det nog ingen återvändo :eek:
I övrigt var det mycket trevligt att träffas, och se på lite schysta Stearman och Corsair prylar var inte fel. Proppen gav verkligen mer smak
Skickat från min HTC One X+ via Tapatalk 2
Modellflyg En Stört-skön hobby:crazy_pilot:
//Tomas//
Kommentar