SAAB 210 Lilldraken!
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Fy fan så fint det blir Pekka, känns dock inte riktigt rättvist "mot oss andra" att en del bara fräser och printar ut det dom behöver :argue::lollypop:Kommentar
-
Kommentar
-
Tack snickarn! men rättvist och rättvist, en fräs kostar ju nästan lika som en hyffsad ARF gör om du bygger ihop den själv, det får du ju göra med ARFen också, ritningar på bra och enkla fräsar finns att hitta på nätet.
Samma med en printer :applouse:. Så nästa gång du vill bygga nytt! fundera på en fräs eller printer :stupido2:
Då tycker jag det är mer orättvist att det finns dom som har mer tid att hålla på, eller har råd att köpa allt färdigt. men dom har garanterar jobbat hårt för det också.MVH/Christer
-
Tjena Gunnar!
Det har inte hänt något på denna på grund av att jag vill färdigställa den lilla jeten först, också har det kommit en massa annat i mellan förstås! Men annars så är den klar för att börja gnugga på Alucladen!MVH/Christer
-
Hallo Christer.. Hur går det med bygget? Har du kommit igång igen? Visst kommer du och pappsen ner till Skvadern/ Hudik meetinget om en par veckor??
Hinner du få klar lill draken till Östersund Träffen/ Shoot out? Är nyfiken som fan att få denna maskin live :-)
Ha de gott. PeterKommentar
-
Hej Peter!
Bygget har tagit sommarlov! om man inte räknar den depronlilldrake I halvskala av min drake, som jag håller på att sätta ihop!
. Självklart kommer jag till Glada Hudik meetinget :icon_pidu:
MVH/Christer
-
Glad midsommardag på alla forumläsare! Hoppas att ni inte är allt för trötta idag :sarcastic:
Jag fick ett ryck idag och provade alucladen på klaffarna,
hade förväntat mig gråa hår och blandade svordomar men det gick ganska bra tycker jag i alla fall
Även nitarna blev OK tycker jag!
Har flugit ett antal starter nu med depronlilldraken och den flyger riktigt bra enligt min mening!
den är halva storleken av mitt bygge och drivs av en 70mm fläkt.
Håller på att vikta ner den och experimenterar med hur långt fram och bak man kan ha tyngdpunkten, och fortfarande flyga den bra!
MVH/Christer

Kommentar