Vad heter sådana där plastkanaler som man använder för att snygga till kabeldragningen i skåp? Någon som har några bitar till övers?
Kajakens CNCbygge
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kan kolla på jobbet imorgon. kan ha några stumpar där.
kabelkanal heter det
Både canalplast och rittal finns som tillverkare och dom brukar finnas på dom flesta elgrossar.
40 bred blir nog lagom för ditt skåp och bygge.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Tjenis
Dags att börja dra kabel. Någon som är duktig på el och kan ge mig tips på vilken kabeltjocklek jag behöver använda för matningen till power supplysen. Det är 3 st 350 W 60 V PSU som skall matas från en enfas ingående strömmatning via en automatsäkring. Från säkringen skall även ena tråden gå via en huvudbrytare i skåpets dörr innan den går till PSUerna.
Kan man dra en kabel till en av PSuerna och sedan bara koppla brygga över till nästa PSU? Vore ju smidigt samt minska antalet kablar som skall dras från ingående matning.
MVH / KajakenKommentar
-
Hej på Er.
Du fick ett rätt bra pris på dessa stegmotorer och drivare. Var in på hemsidan och tittade lite grand. Hittade inga priser på det som fanns på sidan. Hur får man dessa priser är det sia mail eller måste man registrera en användare. Blir för övrigt lite irriterad på att inte vridmoment och annat redovisas i ISO form. Annars så verkade det bra.
Mvh John Eriksson i BollnKommentar
-
Jag köpte stemotorkittet på ebay. Sök på long motors nema 34 så hittar du deras ebaystore. http://www.ebay.com/itm/3Axis-Nema-3...item2ebbe658c6
Står att det är long motors som säljer men gissar att de har någon kanal ut med kit på ebay.Kommentar
-
Glömde nämna det men de har ett tyskt lager som de skickar från om mna vill köpa från EU område.Kommentar
-
Du kan köra med 1,5mm2Tjenis
Dags att börja dra kabel. Någon som är duktig på el och kan ge mig tips på vilken kabeltjocklek jag behöver använda för matningen till power supplysen. Det är 3 st 350 W 60 V PSU som skall matas från en enfas ingående strömmatning via en automatsäkring. Från säkringen skall även ena tråden gå via en huvudbrytare i skåpets dörr innan den går till PSUerna.
Kan man dra en kabel till en av PSuerna och sedan bara koppla brygga över till nästa PSU? Vore ju smidigt samt minska antalet kablar som skall dras från ingående matning.
MVH / Kajaken
Brygga på bara
men ska du köra alla psuer på samma fas samma 1fas säkring ?Kommentar
-
Det var tänkt så
dom är ju bara på 350 W vardera och det måste väl en fas klara eller?
MVH / KajakenKommentar
-
klarar är inga bekymmer men alltid bra att fördela alla tre faser så lika som möjligt.
en bra sak är att kolla hur mycket som ligger på den fasen som du tänker belasta så du inte börjar skjuta
säkringar längre bak i slingan.Kommentar
-
hmm ok
Nu blev det komplicerat
hade hoppats slippa dra in 3fas i hobbyrummet
Varje motor drar bara 3,5 A så det är ingen megabelastning
MVH / ANdersKommentar
-
Testa bara
inte alls omöjligt att det går utmärkt.
sen att motorn drar 3,5 A behöver inte betyda att det är vad det drar innan styrningen
en snabb räkning gjorde att jag kom fram till att du med dator borde ligga straxt under 7A totalt.
med det ska väl tilläggas att jag precis druckit upp en innis&gunn
en spontan gissning är att du kommer ligga på gränsen om nu belysning och allt annat i rummet ligger på samma säkring.Kommentar
-
Lite grejat i källaren
Börjat demontera gamla styrningen samt börjat kolla stomme till varmtrådsskäraren till fredrik som köpt gamla styrningen. Blir nog finfint
På nya styrningen så har jag monterat PS och styrkort för alla axlarna samt även monterat BreakOutBoard och DIN-skena för ingående lina. Monterade även en 220V fläkt med filter i skåpet.
Nog pratat, bilder.






MORE 2 COME
Med vänlig hälsning, KajakenKommentar
Kommentar