Vad heter sådana där plastkanaler som man använder för att snygga till kabeldragningen i skåp? Någon som har några bitar till övers?
Kajakens CNCbygge
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super -
Kan kolla på jobbet imorgon. kan ha några stumpar där.
kabelkanal heter det
Både canalplast och rittal finns som tillverkare och dom brukar finnas på dom flesta elgrossar.
40 bred blir nog lagom för ditt skåp och bygge.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Ok. Kolla gärna men skall kolla lite ställen också__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
Ok UndCon. Lungt. Har ju måtten på moderkortet så börjar med det andra tills jag har datorn.__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
Tjenis
Dags att börja dra kabel. Någon som är duktig på el och kan ge mig tips på vilken kabeltjocklek jag behöver använda för matningen till power supplysen. Det är 3 st 350 W 60 V PSU som skall matas från en enfas ingående strömmatning via en automatsäkring. Från säkringen skall även ena tråden gå via en huvudbrytare i skåpets dörr innan den går till PSUerna.
Kan man dra en kabel till en av PSuerna och sedan bara koppla brygga över till nästa PSU? Vore ju smidigt samt minska antalet kablar som skall dras från ingående matning.
MVH / Kajaken__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
Hej på Er.
Du fick ett rätt bra pris på dessa stegmotorer och drivare. Var in på hemsidan och tittade lite grand. Hittade inga priser på det som fanns på sidan. Hur får man dessa priser är det sia mail eller måste man registrera en användare. Blir för övrigt lite irriterad på att inte vridmoment och annat redovisas i ISO form. Annars så verkade det bra.
Mvh John Eriksson i BollnKommentar
-
Jag köpte stemotorkittet på ebay. Sök på long motors nema 34 så hittar du deras ebaystore. http://www.ebay.com/itm/3Axis-Nema-3...item2ebbe658c6
Står att det är long motors som säljer men gissar att de har någon kanal ut med kit på ebay.__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
Glömde nämna det men de har ett tyskt lager som de skickar från om mna vill köpa från EU område.__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
Du kan köra med 1,5mm2Tjenis
Dags att börja dra kabel. Någon som är duktig på el och kan ge mig tips på vilken kabeltjocklek jag behöver använda för matningen till power supplysen. Det är 3 st 350 W 60 V PSU som skall matas från en enfas ingående strömmatning via en automatsäkring. Från säkringen skall även ena tråden gå via en huvudbrytare i skåpets dörr innan den går till PSUerna.
Kan man dra en kabel till en av PSuerna och sedan bara koppla brygga över till nästa PSU? Vore ju smidigt samt minska antalet kablar som skall dras från ingående matning.
MVH / Kajaken
Brygga på bara
men ska du köra alla psuer på samma fas samma 1fas säkring ?------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Det var tänkt så
dom är ju bara på 350 W vardera och det måste väl en fas klara eller?
MVH / Kajaken__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
klarar är inga bekymmer men alltid bra att fördela alla tre faser så lika som möjligt.
en bra sak är att kolla hur mycket som ligger på den fasen som du tänker belasta så du inte börjar skjuta
säkringar längre bak i slingan.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
hmm ok
Nu blev det komplicerat
hade hoppats slippa dra in 3fas i hobbyrummet
Varje motor drar bara 3,5 A så det är ingen megabelastning
MVH / ANders__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
-
Testa bara
inte alls omöjligt att det går utmärkt.
sen att motorn drar 3,5 A behöver inte betyda att det är vad det drar innan styrningen
en snabb räkning gjorde att jag kom fram till att du med dator borde ligga straxt under 7A totalt.
med det ska väl tilläggas att jag precis druckit upp en innis&gunn
en spontan gissning är att du kommer ligga på gränsen om nu belysning och allt annat i rummet ligger på samma säkring.------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
-
Lite grejat i källaren
Börjat demontera gamla styrningen samt börjat kolla stomme till varmtrådsskäraren till fredrik som köpt gamla styrningen. Blir nog finfint
På nya styrningen så har jag monterat PS och styrkort för alla axlarna samt även monterat BreakOutBoard och DIN-skena för ingående lina. Monterade även en 220V fläkt med filter i skåpet.
Nog pratat, bilder.

MORE 2 COME
Med vänlig hälsning, Kajaken__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
Segelflyg
Kommentar