Märkligt hur detta med familj/vänner och jobb ska påverka ens hobbyutövande :sarcastic:
Catalina skala 1/8, design Sturla Snorresson
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Vad lustigt by the way, det du skrev i det första inlägget om att din kompis va isländare och att han skrivit artikel om en som byggt en catalina, jag såg en video på hans catalina för årsedan och försökte därefter få kontakt med honom för att få se hur han byggt och löst problemet med de infällbara ställen, lyckades dock aldrig få svar. men det måste ju varit honom din kompis skrev om för hur många isländska catalina byggare finns det?! Du råkar inte ha bild/ritning på infällbara ställ till cattan?
MVH SebbeKommentar
-
Vad lustigt by the way, det du skrev i det första inlägget om att din kompis va isländare och att han skrivit artikel om en som byggt en catalina, jag såg en video på hans catalina för årsedan och försökte därefter få kontakt med honom för att få se hur han byggt och löst problemet med de infällbara ställen, lyckades dock aldrig få svar. men det måste ju varit honom din kompis skrev om för hur många isländska catalina byggare finns det?! Du råkar inte ha bild/ritning på infällbara ställ till cattan?
MVH Sebbe
Här hittar du bilder på originalet, modellen och ritningen.
http://www.flickr.com/photos/37148188@N06/
GöranKommentar
-
Kommentar
-
Nu har jag sett ditt Catalina-bygge två ggr och den är inte bara snyggt byggd (byggskickligheten och finnishen är underbar)... den är STOR! Så in i <censur> STOR! Bordet på bilden nedan är ett normalt köksbord för fyra, där jag brukar sitta och pula med mina modellflygplan (vid lunchfria tillfällen, skall tilläggas
) och utan vidare få plats... men placerar man Görans Catalina-vinge på samma bord så räcker det inte riktigt till (veckans understatement?) Tilläggas skall att det fortfarande saknas ca 130 cm innan vingen når sin fulla spännvidd...!
Kommentar
Kommentar