FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

Väntar hem delar till nytt speed monster. birdseye.nu Bee245 med 4s och 5x4 proppar på 22xx 2300kv motorer.

Kommentar

• kajakmannen
      • jun 2006
      • 1471

I väntan på att Bee245:an kommer hem från Danmark så blir det att bygga ihop min LKTR250boopidoo edition (med aningen längre armar så att 6" proppar går på).

Kommentar

• Joonis
        • maj 2013
        • 29

Timtimtim: jag kör med naze32 FC. Har ingen BTmodul. Men en minimOSD som kör mjukvara från team-KV. Då kan du ändra pids och rates osv. Med sändaren via osd. Sändare och googles har man ju ändå med sig. MinimOSD kortet kostar ca 100 kr på eBay. Tror man kan köpa färdigflashat med den mjukvaran, och relativt enkel installation med FC.

Kommentar

• markusb
          • jun 2009
          • 1376

Mycket stilig boppram!

Kommentar

• kajakmannen
            • jun 2006
            • 1471

FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Har nog bestämt mig för att det blir 3s 6x4,5 samt GoPro på boppramen. Kan nog bli bra ös och passande för lite större ytor
            Senast redigerad av kajakmannen; 2014-10-15, 18:24. Anledning: ...

Kommentar

• markusb
              • jun 2009
              • 1376

Då väntar jag med spänning på resultatet med 3S, just eftersom jag 8st nu och definitivt inte tänkt köpa 4S nu...

Kommentar

• Copterdude
                • maj 2012
                • 1269

Vad jag sett på videos funkar 3S HQ6x4.5 väldigt bra så blir nog inte besviken

Kommentar

• UndCon
                  • apr 2009
                  • 2886

Jag kommer byta till ALU-armar efter den senaste flygningen för att få mindre meck med att byta 3Dprintade armar som går sönder lättare.

Viktskillnaden har jag sparat in genom att byta till lättare LIPO så det gör mig inget.

Samtidigt passar jag på att förlänga dem något för att få mer frigång vid GoPro'n

Kommentar

• Base
                    • okt 2014
                    • 15

Hej första posten!

Är ny till denna hobby efter att ha köpt en micro quad i början av sommaren och lärt mig grunderna i flygningen. Beställde ett FPV250 ARF kit från HK. Beställade även ett FPV kit från eletronicarc. Bild på den färdiga produkten:

Var ett smått helvete att få ihop den när man inte hade några förkunskaper alls, och utan instruktioner. Kanske borde ha valt en lättare modell. Men men, nu flyger den fint! Spironet antenner och kraftigare motorer står på listan, men nu ska jag lära mig flyga FPV :-) Stor skillnad att flyga i acro till skillnad från self level också. Kul att komma igång hursom :-)

Kommentar

• tragi702
                      • jul 2009
                      • 246

Base:
                      nice,o välkommen till en jädrans kul fpv variant!. Minis...
                      gick in o kolla dina bilder..fanns en länk til KOI...
                      är du från hammarö?..

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                        • 1937

Ursprungligen postat av kajakmannen
                        I väntan på att Bee245:an kommer hem från Danmark så blir det att bygga ihop min LKTR250boopidoo edition (med aningen längre armar så att 6" proppar går på).
                        Ser mycket bra ut kajaken, funderat nåt på mitt erbjudande och bygga en till likadan? Hårdvaran (förutom armarna) har jag ju redan.

Kommentar

• Base
                          • okt 2014
                          • 15

Ursprungligen postat av tragi702
                          Base:
                          nice,o välkommen till en jädrans kul fpv variant!. Minis...
                          gick in o kolla dina bilder..fanns en länk til KOI...
                          är du från hammarö?..
                          Vet inte vart dom bilderna kommer ifrån i så fall :-) Är från Stockholm. Så nästa steg blir väl att ta kontakt med den lokala klubben vad det nu lider!

Kommentar

• kajakmannen
                            • jun 2006
                            • 1471

Tack Boopidoo. Har inte behov av det du erbjöd men vi kan nog hitta någon lösning om du inte har så bråttom.

Kommentar

• Timtimtim
                              • apr 2012
                              • 838

Fint! kör de flesta med original pids? jag funderar på om man behöver ändra så mycket..

Kommentar

• UndCon
                                • apr 2009
                                • 2886

Det där med Piddarna är känsligt så det blir individuellt.

På min testade jag att flytta upp batteriet en våning pga dålig kardborre och den blev mycket ryckigare pga det.

Små ändrigar får stora effekter..Även om man bygger 2 exakt likadana Quad's så har 2 piloter olika flygstil och vill ha olika PID's

mjukare, lugnare & stabil eller snabbare, känsligare & stirrig

Kommentar

Arbetssätt...