Riktigt smart lösning! Nu slipper du fjädrar utanpå som bara blir slappa och hoppar av. Vilken slags tråd använde du till fjädern
B i b
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Kommentar
-
Go´ mad, mye mad o mad i rättan tid....det är livet för en riktig Skåne påg!
Du gör ett strålande jobb på bygget!
GöranKommentar
-
Det där såg riktigt gott ut även om jag inte begrep mig på skånskan.
Mvh OlovKommentar
-
Kommentar
-
Frågan är ju om du kommer att hitta åt dom prylar som du stoppar ner där.
God Jul/Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.Kommentar
-
Usch å fy!
Har legat med världens förkylning ett par veckor och knappt tittat åt bygget.
Lite har i ala fall blivit gjort. En servoplatta till höjd- och sidoroderservo gömmer sig nånstans därnere i maggen på doggen.
Idag var jag och köpte ett knippe balsaflak och lister och började på spryglarna till vingen.
Sen skulle jag 'få till' en mall till en 410 mm lång sprygel. Jag ritade lite i Word och delade på en sprygel (NACA 2414) i två halvor à 205 mm, skrev ut på ett A4, klippte ut och klistrade ihop! Blev perfekt!
Så nu är det "bara" att skära spryglar...
Jag mätte längden på varje sprygel på ritningen, satte en nål i spetsen på mallen och mätte ut längderna på mallen, vred lite på mallen och förde över till flaket för spryglarna.
Ungefär så här:
och det blev faktiskt FYRA spryglar som blev lika långa!
Nu är det "bara" resten kvar... 19 spryglar av varierande längd på varje sida!:alberteinstein:Retroholic!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Har inte Hobbyakuten (som du ju har på krypavstånd) balsa hemma?Attans också!
3mm balsa till spryglarna tog slut vid sprygelpar #10.:girl_cray3: Måste införskaffa mer.
I brist på andra arbetsuppgifter har jag skurit ut framkantslisterna "the old fashion way" med hjälp av ritning, vass penna och karbonpapper! Inget laserskuret här, inte.../\/\vh // /\/\r J.Kommentar

Kommentar