B i b
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Lite updates...
Allt är klätt förutom landstället och cockpitutrymmet. Tyvärr blir det väldigt orange i glödlampeljuset, det är mer klarrött i verkligheten. Och liite dåligt ljus för en mobilkamera...
Våga vägra kupera!
(Jäklars, vad dammig den är!)
Skevrodren är oxå klara...
Servoarmen SKA vara en aning mer assymetriskt vinklad för att få differentierade roder...Retroholic!Kommentar
-
Kommentar
-
Självklart, Fluf!
Pluggen till hossorna är klar, ska bara lackas och gjutas form.
Pluggen till motorkåpan (35 cm i diameter! *puh*) är på G.
Jo, det ska bli samma mönster som på bilderna tidigare, svarta fält med vita pinstripes, sen ska allt sprutas med klarlack.
Och så en cock-pitt...Retroholic!Kommentar
-
Har följt din byggtråd och vill gratulera till ett snyggt bygge. Nu är jag lite intresserad av vilken typ ab färg och lack du kommer att använda. Själv har jag renoverat och klätt om en 1/4 skala Cub nu i vinter men jag skall också måla lite dekor och eventuellt lacka. Jag har en ASP 160 Ft i min Cub så färg alternativt lack måste tåla lite nitro.Kommentar
-
Tack Björn!
Jag har inte bestämt mig ännu för färgtyp, men dekoren ska vara svart med vita pinstripes.
Antingen sprutar jag svart lackfärg, typ "servalack", eller så blir det kontaktplast. Ska försöka hitta vit 5 mm tejp till dekorlinjerna.
Skyddslacken blir i alla fall klarlack av samma typ, d.v.s. "servalack".
Nu ska jag köra med en bensinare, hade jag valt en metanolare (med nitro) så hade nog en 2K-lack varit bättre...Retroholic!Kommentar

Förresten, fick du någon rätsida på tyngdpunkten med den spännande vingformen?
Kommentar