Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Tack grabbar. Igår kom en balk från Lars i Söderhamn som han har fått arborrad med hål för vingrören. Det blir spännande att börja med inskärning av rören i vingdelar och efterföljande montage av vingen.
Det går framåt med konstruktion av huvudställen, vi har fortfarande en del kvar att lösa innan prototyptillverkning.
Jag skall skriva ut ett ställ och lägga på ritningen och vingdelar i kväll för att se hur det passar.
Idag kom Joel och Daniel på besök och vi spikade äntligen utförandet på huvudställen och sedan kom Lard med en 1:5 pilot som fick provsitta cockpit. Kärran känns stor när man får alla delarna på rätt platser. Fenan kommer att vara ca 1,25 m hög från mark.
Vingrören i inre fasta vinghalvan är inskurna och tack vare jiggen helt parallela med varandra.
Hoppas jag får lite byggtid i påsk för att göra de yttre vinghalvorna färdiga också.
Vinge och konsrtuktionslösningar växer långsamt fram. Extra urtagnignar är för kablage till servon,lampor mm.
Igår var jag på besök på Söderhamns flygmusem igen. Det blev mycket mätande och bilder i simulatorcockpiten.
Prototypstolen har fått rätt skalamått nu.
Dom blir så jävla maffiga! Min "stora" för 90mm EDF blir hälften så stor! 1x1,5 meter...
Den lilla för 35mm EDF blir 30cm i spv och 45cm lång...
Oerhört imponerad av arbetet ni lägger ner på kärrorna! Mina blir inte speciellt skalenlig, huvudsaken det syns att det är en viggen när den kommer upp i luften.
Kommentar