Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
hej
ny på området, men skulle flasha om min taranis till 2.1.7 och gjorde så men de verkar inte funka så de bara e svart i displayen när man ska starta så jag fixa ladda in mitt gamla fw, vad är problemet? är ingen plus modell och tillverkad 02-2014.
Har du valt rätt firmware?
Jag känner igen symtomen från en bekants Taranis när han försökte köra på en firmware till Taranis utan plus på en plus modell..
/Jonas
2.0.1.9 funkar utmärkt men kan inte flasha min interna sändarenhet med de firmwaren när jag lägger xtj firmwaren på sd kortet, har förstått att man måste köra ngn av 2.1 eller nyare för att kunna göra de?
2.0.1.9 funkar utmärkt men kan inte flasha min interna sändarenhet med de firmwaren när jag lägger xtj firmwaren på sd kortet, har förstått att man måste köra ngn av 2.1 eller nyare för att kunna göra de?
2.1 har något som heter "Maintenance Mode" som gör det möjligt att enkelt byta FW från sändaren med en fil på SD-kortet. Det finns inte i 2.0.
Har bara erfarenhet av X9DPlus så har inga bra råd i övrigt.
Hur väljer du vilken 2.1.x-mjukvara du ska flasha?
Så här laddar jag ner 2.1.x
0) OpenTX 2.1.x
1) Radio Profile: Frsky Taranis
2) Ladda ner mjukvara, välj språk och annat. "Check firmware compatibility" ska vara ikryssat.
3) flasha;
Nu fungerar det för mig.
Har du aldrig flashar ska du inte välja "check compatibility".
Annars ska du göra det. Den kollar efter strängar i firmware. Strängarna från frsky är annorlunda.
Du kan ladda ner valfri companion och tacka nej till uppgraderingar. Sen kan du flasha den companion:ens motsvarande firmware.
Men jag lovar att 2.1.7 fungerar i min Frsky Taranis. Du har bara gjort något fel i val eller liknande.
Tjena jag har precis köpt en helt ny Taranis EU versionen. Sitter och kollar på tuben om att sätta upp telemetrin och jag undrar en sak dom lägger upp logical switches och cells men jag har bara nåt som heter battery i min sändare beror det på att jag har EU versionen? Jag skulle vilja ha visat cellerna eller lägsta cellen och totala volten går inte det?
Tjena
jag sitter bara och leker med radion. Så inga givare, jag borde väl ändå ha alla menyerna? På tuben har dom nåt som heter cell och en som heter cells. Men jag har inget av det. // Jonas här med
Tjena
jag sitter bara och leker med radion. Så inga givare, jag borde väl ändå ha alla menyerna? På tuben har dom nåt som heter cell och en som heter cells. Men jag har inget av det. // Jonas här med ��
Jodå gå in på menu sen page klicka dig fram till telemetri.Använd +- gå ner tll skärm, screnn tryck enter bläddra med +-
Det går inte att hitta telemetrifunktioner under logical switches om man inte har kopplat upp en mottagare med den funktionen. Jag sökte nu på en modell som jag inte har telemetrimottagare till och där finns inte cells och RxBt t. ex. I de modeller jag har telemetrimottagare dyker cells och RxBt och ev. andra telemetrifunktioner upp. Naturligtvis måste mottagaren vara påslagen när man söker i menyerna men när man väl lagt in dom finns dom där även när mottagaren är avslagen.
Kommentar