Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
105 USD exkl. tull.
Verar vara en bra instegsradio? Letar radio själv nu, behöver S-bus plus tre kanaler och telemetri - frågan är vilken mottagare som funkar med Q X7?
105 USD exkl. tull.
Verar vara en bra instegsradio? Letar radio själv nu, behöver S-bus plus tre kanaler och telemetri - frågan är vilken mottagare som funkar med Q X7?
Det står på banggoods, och det är alla förväntade protokoll (D8, D16) utom LR12.
"Compatibility: FrSky X series, D series and V8-II series receivers (plus other receivers if an external module is used) " Vilket kanske är sant (jag tror att LR12 också finns med), men i alla fall vilken som helst i D-serien (analog telemetri), V8-II-serien (ingen telemetri) eller X-serien (digital telemetri) fungerar.
Nu är jag helt ny inom RC så jag har inte helt kläm på all kompabilitet och vilka protokoll som används, men Jag fann denna: https://www.t9hobbysport.com/frsky-x4r-sb-receiver under X-Serien, lätt vikt och med fyra kanaler förutom SBUS (För man kan köra både SBUS samt de fyra kanalerna samtidigt som jag förstått?
Vad skiljer analog från digital telemetri? Samt, behöver man någon separat telemetrimodul som t.ex. radiolink (Som jag också kikat på) behöver?
Har fått ett roligt fel på flertalet av mina Frsky X8R mottagare . De har dålig räckvidd och RSSI larmet går hela tiden. Vid räckviddsprovet så kommer jag bara ett par meter innan det larmar. Är det någon annan som har varit med om samma problem eller vet vad man ska göra. Mina alla andra mottagare med telemetri fungerar felfritt. En av mina 6st X8R går felfritt.
Har fått ett roligt fel på flertalet av mina Frsky X8R mottagare . De har dålig räckvidd och RSSI larmet går hela tiden. Vid räckviddsprovet så kommer jag bara ett par meter innan det larmar. Är det någon annan som har varit med om samma problem eller vet vad man ska göra. Mina alla andra mottagare med telemetri fungerar felfritt. En av mina 6st X8R går felfritt.
Vilken firmware kör du i rx och tx ?
Har du uppdaterat något innan problemet uppstod?
/Jonas
Har en gammal lös sändar modul från 2012 och 2st sändare en med en gammal version från 2014 och en relativt ny som jag köpte våren 2016. Alla uppvisar samma problem med X8R (utom en). Jag kör med US versionen (ej EU). Har aldrig uppdaterat någon mjukvara.
Ska kolla exakt vilka versioner av mjukvaran.
Kommentar