Ett gammalt projekt...Ziroli B-25J i skala 1:8
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-

Jag var lite ivrig och råkade använda bilder på fel B-25:a som förebild.... Så jag satte dit en bit aluminiumtejp.... men det var lätt fixat.
Bort med tejpen, borra ett 10 mm hål, fylla det med plastspackel, låta det torka, slipa ned det hela, borra ett hål med rätt diameter.
GöranKommentar
-
Gott att se din B-25a rullar på igen! Det var det projekt du höll på med när vi träffades första gången i din första bygglokal i Nyköping. Det var.... var många år sen! :sarcastic:
Men du har samma skyhöga ambitioner med modellen nu som då? Annars skulle det var snabbt gjort att "fixa till" de nitar som saknas och sen borde den vara klar för målning?! Men jag vet hur det är.. :lollypop:Kommentar
-
Jo, det har sågats några balsabitar sedan dess, men det känns bra att ha lyft fram den igen.Gott att se din B-25a rullar på igen! Det var det projekt du höll på med när vi träffades första gången i din första bygglokal i Nyköping. Det var.... var många år sen! :sarcastic:
Men du har samma skyhöga ambitioner med modellen nu som då? Annars skulle det var snabbt gjort att "fixa till" de nitar som saknas och sen borde den vara klar för målning?! Men jag vet hur det är.. :lollypop:
Nästan samma ambition. Vi får se hur det blir med inredningen. Jag står lite i valet och kvalet om jag skall lägga krut på det eller inte.
GöranKommentar
-

Jag missade att lägga upp även denna bild...
Nitandet har påbörjats, men jag är lite ringrostig så jag lyckades trycka igenom på ett par ställen med nitverktyget. Men det är lätt att fixa som tur är.
GöranKommentar
-
Jag känner igen det där med att trycka igenom när skalet är tunt. Det har blivit en del perforeringar för mej också. Tur att det finns spackel.
Kämpa på Göran./LelleKommentar
-
Kommentar
-

Lite nitar....

Lite fler nitar...

Jag provar det här på ett par av hålen. När det har torkat så skall jag provmåla och se hur det ser ut.

Fler linjer för ännu mer nitar!
GöranKommentar
-
Kommentar
-

Nästan klar med nitandet på vänster vinge. Några till och sedan kan jag inrikta mig på höger vinge istället.
Provmålningen gick ganska bra. Jag skall bara fylla upp hålen en aning mer och sedan kan den här metoden fungera.
Varför jag vill använda den här metoden beror till största delen på att ytan är så tunn att jag vill undvika att slipa mer än nödvändigt.

Mellan nitningsrundorna...jo jag behöver små pauser emellanåt.... så tillverkar jag delar till ett verktyg som skall användas vid ett framtida projekt.
GöranKommentar
-
Kommentar

Kommentar