Saab B-17A i skala 1/5 designad av Jerry Bates
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-

Blivande vingframkanter som fick bekanta sig med vingarna. Som tur är gillade de det för de blev så fästa vid varandra.

Tyvärr verkade som om de rök ihop för spånorna flög och dammet yrde.

Men det var ingen fara. De jobbade bara väldigt hårt för att komma i fin form.

Men det måste nog vara ett par kvinnliga vingar eftersom de kände att de behövde lite spackel.
GöranKommentar
-
Kommentar
-
HaHa. Det är nog inte bara kvinnor som behöver spackel för se snygga ut. Undrar om det hjälper med att byta spegel i badrummet?
Bygget ser riktigt snyggt ut (som vanligt). Om det blir tomt i plånboken kan du väl sälja spånorna som byggmatrial för hamstrar.
/LelleKommentar
-
Tack Lelle!
Vi killar får väl prova att byta ut speglarna i badrummen.
Det blev en hel del spånor av det hela.
GöranKommentar
-
Ibland känns det som om det jag gör!
Det där uttrycket har nog använts i väldigt många bygganvisningar. Men jag har hört att Marutakas var ungefär i stil med: "Tag balsa stocken, skissa upp en flygplanskropp på den och slipa fram formen av kroppen." :sarcastic:
GöranKommentar
-

Det blev lite täljande och slipande...

...innan vingspetsarna och framkanterna var klara.

Jag passade även på att reparera hålen efter landställens servoarmar.

En motivationsbild.

Jag tänkte prova ett nytt sätt att fylla ut skarven mellan kroppen och vingarna. Först limmar jag fast mjuka balsalister som ligger mot kroppen.

Därefter bygger jag upp en sarg ca 10 mm innan för de andra balsalisterna. Utrymmet mellan dem fyllde jag ut med epoxy blandat med mikrofibrer. Det här skall bli intressant att se om det fungerar som det är tänkt.
GöranKommentar
-
"Sand to shape" står det även i anvisningarna till min Dare-byggsats, men den är så pillig så man måste ha ögona en halvmeter i från för att se om det är gjort eller inte. Raka motsatsen. Man måste nästan räkna hur många ggr man dragit sandpapperblocket av och an, om man ska ha nåt kvar av flyget. :-Dwww.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
"Sand to shape" står det även i anvisningarna till min Dare-byggsats, men den är så pillig så man måste ha ögona en halvmeter i från för att se om det är gjort eller inte. Raka motsatsen. Man måste nästan räkna hur många ggr man dragit sandpapperblocket av och an, om man ska ha nåt kvar av flyget. :-D
Jag kan tänka mig att man är väldigt, väldigt försiktig med sandpappert på den modellen. :sarcastic:
GöranKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar

Kommentar