Saab B-17A i skala 1/5 designad av Jerry Bates
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Alltså, man kan ju inte undgå att imponeras av den kunskap och skicklighet du besitter Göran. Helt fantastiskt att se hur mycket som kan göras själv utan att behöva köpa sakerna "färdiga" så kallat.
Inspirationskälla No1.Kommentar
-
Kommentar
-
Tack Jonny!
Jag försöker bara lära mig så mycket som möjligt så att jag en dag kan säga....inget är omöjligt...det tar bara lite längre tid.
GöranKommentar
-

Den andra halvan av gångjärnen limmades fast på sina respektive platser i skevroderna.

Jag fyllde ut innanmätet i boost roderna med en tjock blandning av microballonger och epoxy.

Jag upptäckte till min stora förvåning att jag har slipat på tok för mycket på balsa bitarna som jag fällde in i plankningen där den var skadad....det var ganska tunt på dessa ställen...så pass tunt att min fina högertumme gick rakt igenom.
Men jag skar loss alltsammans igen och ersatte det med en bit 0,6 mm plywood och lite spackel.

Den andra vingens reparation var inte lika tunn, men jag tar inga chanser utan den biten åkte bort och ersattes av plywood.....ni vet det där med folk och känna och klämma...med tummarna...:sarcastic:
GöranKommentar
-
Ez-Kot går den även att "gjuta" glasfiber med istället för att använda lamineringepoxi?Kommentar
-
Kommentar
-
Varifrån får Göran tag på sina små fina mässingsgångjärn?Kommentar
-
Jag brukar köpa någon längd sådana av Dino DiGiorgio på Meister Scale och stoppa dem i min stora låda när jag åker hem från USA.
Men jag är säker på att man kan få tag på sådan från andra ställen.
GöranKommentar
-
Jag har letat länge efter sådana inom landet men gett upp. Till min MFI 9 behövde jag mycket pianogångjärn i olika storlekar och jag beställde då ifrån Nelson Hobby i USA. Det tog lite tid men dom kom så småningom. Finns bra sortiment med olika storlekar.
MVH
Kjell NilssonKommentar
-
Om ni hjälper mig med att komma ihåg det så kan jag ta hem extra många i samband med årets resa till USA.
GöranKommentar
-
/\/\vh // /\/\r J.Kommentar
-
Tackar för tipset, men delningen ser ut att vara lite välDom här kanske kan funka?
http://www.ebay.com/itm/13-PIANO-HIN...-/231125116775
stor för att det skall bli nåt så när skalenligt...
MVH KentKommentar

Kommentar