Sweeper, har du möjlighet att komplettera med en planskiss så man kan bli ännu mer avundsjuk om möjligt.
Saab B-17A i skala 1/5 designad av Jerry Bates
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum. -
Var på besök hos mina arbetskollegor i Linköping idag, de håller till bredvid Saab.
Turligt som det är ibland när jag är där så flög de uppvisningsprogram med JAS:en.
Men just idag så flög de även med en B-17, det bjöds på både looping och rollar.
Jag fick lov att gå ifrån en stund.
Hoppas att du får färdigt din bygglokal så du kan återgå till viktigare saker.//LasseKommentar
-
Kommentar
-
Härlig bygglokal!
Kan dock tänka mig att ljudmiljön i lokalen kan bli jobbig.
Skulle det vara så, har jag en del akustiktakslösningar som skulle kunna användas för att sänka ljudnivån och korta efterklangstiden i lokalen. Bara att säga till om du behöver hjälp.
Lycka till med nya lokalen!
Mvh
Magnus
Tack Magnus!
Så som det ser ut nu så ekar det otroligt mycket. Det låter väldigt mysko när man rollar fast färgen på väggarna! :sarcastic:
Tack för ditt erbjudande! Jag återkommer så fort jag har fått upp alla hyllor och grejor på väggarna för jag misstänker att ljudproblemet förändras en hel del när detta är gjort.
GöranKommentar
-
Tack Christer!
Det är inte helt omöjligt att vi skall kunna baxa in en Fw-190 i sprutboxen och måla den där.
GöranKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag har sett den gamla damen flyga förr-förra helgen och det är en härlig upplevelse att se och höra! Det är en inspirationsboost som heter duga!:lollypop:Var på besök hos mina arbetskollegor i Linköping idag, de håller till bredvid Saab.
Turligt som det är ibland när jag är där så flög de uppvisningsprogram med JAS:en.
Men just idag så flög de även med en B-17, det bjöds på både looping och rollar.
Jag fick lov att gå ifrån en stund.
Hoppas att du får färdigt din bygglokal så du kan återgå till viktigare saker.
Tyvärr kommer jag inte kunna komma igång med bygget igen förrän efter min USA resa. Jag åker den 17/9 och är inte tillbaka förrän den 16/9. Tiden fram till resan kommer att delas upp mellan iordningställandet av ny lokalen, flytt av material, jobbet och en och annan sovstund.
GöranKommentar
-
Idag kommer jag att tillsammans med en flygkompis börja flytta modeller och en hel del material så jag kan få loss lite hyllor.
GöranKommentar
-
Jag har sett den gamla damen flyga förr-förra helgen och det är en härlig upplevelse att se och höra! Det är en inspirationsboost som heter duga!:lollypop:
Tyvärr kommer jag inte kunna komma igång med bygget igen förrän efter min USA resa. Jag åker den 17/9 och är inte tillbaka förrän den 16/9. Tiden fram till resan kommer att delas upp mellan iordningställandet av ny lokalen, flytt av material, jobbet och en och annan sovstund.
Göran
Ska du va i USA ett helt år?Kommentar
-
Kommentar
-
Har du byggt en tidsmaskin nu också?
Är det så du hinner med alla projekt? :sarcastic:
Grattis till lokalen!
Nu förväntar vi oss ännu större storverk...
/\/\vh // /\/\r J.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar

Kommentar