SAAB 210 Lilldraken!
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Intressant, om man blandar ut med lite glykol, blir det för kladdigt eller risk för korrision på komponenter? Så slipper man fundera på minusgraderna medSnyggt Christer.
Ser du skall ha hydrauliska bromsar. Jag använder vatten istället för olja i de 3 maskiner som jag
har det installerat. Blir mindre kladdigt vid luftningar o läckage men funkar bra. Fryser förstås vid minusgrader men då
brukar jag inte flyga ändå.
Blir intressant o se vacuumformningen.
//Gunnar
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Det blir nog Karlskoga första helgen i Juli i år också, hoppas det inte krockar med Östersund.
Hur blir det för Er?
Jag tror nog att glykolen inte har någon risk för korrosion men eftersom det är en sockerlösning klibbar det nog ihop efter
en tid. Har funderat på sprit men den brukar jag använda invärtes istället, och så avdunstar den. Man skall akta sig
för spritmissbruk:icon_pidu:
Jag använde symaskinsolja i början med mycket kladd och efter ett tag så blev gummit på hjulen mjukare och ville kränga av fälgarna. Efter övergång till vatten så har jag inte haft ett enda problem annat än om en slang hoppat av eller gått läck.
Fördelen blir då att det är bara att torka upp, laga o fylla på utan en jättesanering av flygplan och övrigt runtomkring.Kommentar
-
Fredagsmys!
En bit av ducten börjar ta form, den blir demonterbar för att kunna komma åt tankar och diverse annat.
I onsdags så svarvade jag färdigt på fälgarna, så idag fick jag hjälp av en bra kille på jobbet med att fräsa lite, sedan glasblästring och klarlack så är fälgarna färdiga för montering. Jag använder däck från Dubro
Bromsarna är från eurokit tror jag, rätta mig om jag har fel!
Monterat på landställsbenen!
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Tack K-Å! Den kommer säkert att dyka upp i Jämtland men troligast inte i år, och det tycker jag själv är tråkigt för er träff är en av höjdpunkterna på året. Men jag har ju vart på några jet träffar och i år tänkte jag besöka en stor internationell träff med gott rykte, och då blir det Karlskoga jet power!
Hur går det med J21an föresten! har du den kvar?Senast redigerad av Pekkala; 2015-02-14, 10:15.MVH/Christer
-
Problemet med att flytta Östersundsträffen är att den ska sammanfalla med andra aktiviteter på fältet och i Östersund tex storsjöcupen men även de träffar som ligger i Tröndelag. Även om man skulle flytta en helg framåt eller bakåt så blir det för tätt mellan träffarna med uteblivna besökare som resultat.
Det som tyvärr återstår är att piloterna får välja var de åker.
K-ÅMVH Kjell-Åke Skoog
Ordförande RCFF 2023/2025.Kommentar
-
Snyggt Christer. fick du tag på några bilder på cockpiten eller bygger du på inspiration?
Denna modell blir spännande att se flyga i sommar, man börjar ju längta till våren!
Jag och Kjell mfl. är bokade till Karlskoga. Tyvärr var deras stugorna redan bokade så vi tänker hyra på någon
Camping i närheten istället.
//GunnarKommentar
-
Jag fick tag på en liten 360 graders film från pilotplats av sådär kvallite! så det blir lite insperation också!
Om det är möjligt så hakar jag gärna på och delar på en stuga! jag har även plats i bussen för en person med flygtyg om någon behöver lift.Senast redigerad av Pekkala; 2015-02-25, 15:30.MVH/Christer

Kommentar