Kajakens CNCbygge

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kajakmannen
    • jun 2006
    • 1471

    #241
    Wohoooo!!

    Huvudbrytar hemma Check!
    Nödstoppslåda hemma Check!
    Hydrauliskt plunchverktyg för håltagning 22,5 mm samt VGA kontakt Check!

    En hundprommis och sedan skrider jag till verket. Håltagning ala carte!

    Kommentar

    • simonarvestrand
      • jan 2012
      • 3850

      #242
      Fina bilder min vardag siemens plce'er och jokab pluto om jag inte ser fel

      Gött. inga huvuden ovanför plunchen bara, axlarna går av ibland och skjuter som ett pistolskott

      Lycka till! 55mm mellan 22,5 hålen är nog lagom

      Kommentar

      • kajakmannen
        • jun 2006
        • 1471

        #243
        vielen dank 55 mm it is

        Kommentar

        • kajakmannen
          • jun 2006
          • 1471

          #244
          Jäklar vad enkelt och nice det var att göra hål med den hydrauliska stansmaskinen.

          Alla hål gjorda. Nödstoppsknapp, återställningsknapp och huvudbrytaren monterad och även kontakterna för anslutning mot stegmotorerna gjorda

          Monterade även kontakter för VGA anslutning till bildskärm, 4 st 5 poliga kontakter till ändlägsbrare och extern nödstopp. Hann ven montera och koppla in fläkten.

          Det börjar ta sig sa mordbrännaren och hällde på mer bensin.









          Fortsättning följer

          Med vänlig hälsning, Kajaken

          Kommentar

          • jugg
            • mar 2008
            • 494

            #245
            ser juh grymt ut...

            Kommentar

            • kajakmannen
              • jun 2006
              • 1471

              #246
              En fråga till er som bgger apparatskåpt till vardags. HUr skulle ni lösa överföring av kablarna mellan inre delen och dörren (Ni ser kanske mitt svarta böjjbara rör som funkar sisådär) Tacksam för förslag. Det är signalkablar till nödstopp och återställningsknapp och sedan även ingående matning till huvudbrytaren.

              MVH / kajaken

              Kommentar

              • Maroz
                • okt 2012
                • 46

                #247
                Hej!

                Lite tips...

                Spiralslang som man lägger i ett "U" över till dörren så följer det med fint när man öppna och stänger.
                Robbotslang blir lite stelt.

                Glöm inte jorda dörren då du har kraft ut till dörren.
                Huvudbrytaren hade du kunnat sätta i sidan på skåpet så hade du sluppit dra kraft ut i dörren.

                Lycka till!

                Mvh
                Martin

                Kommentar

                • simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

                  #248
                  Håller med föregående talare.

                  Men tänk om sagt på jorden.

                  från jordskruv på plåten som jag tycker det ser ut som du satt dit till skåpets jord, ( bara att dra/skruva av plastgrejen så har du en skruv under) sen vidare till dörren. brukar finnas skruv med taggbricka med skåpet som skall monteras i dörren för att komma igenom färgen, annars dremmel och få bort färgen så dörren jordas ordentligt. så fort det är 230 eller högre i dörren skall den jordas. all jord skall hänga ihop i en slinga , det är inte ok att ta en ny jordtråd i andra änden av plåten och dra till dörren .

                  Kommentar

                  • kajakmannen
                    • jun 2006
                    • 1471

                    #249
                    Simon. Har du Skype skulle vilja ställa några frågor om du har tid framöver.

                    Kommentar

                    • kajakmannen
                      • jun 2006
                      • 1471

                      #250
                      Lite mer gjort på fräsen. Den externa nödstoppen monterad på Y-axeln samt nya styrskåpet monterat på gaveln till fräsbilder. Gjorde även ett försök att få liv i VIA Epia datorn utan framgång :/ får konsultera UNDCON lite så skall det nog bli liv i den också.

                      Nog snackat. Mer bilder!!!







                      Med vänlig hälsning, Kajaken

                      Kommentar

                      • UndCon
                        • apr 2009
                        • 2886

                        #251
                        Jag tror vi löste det mesta via telefon - har även skickat en länk via FB som kan hjälpa till...
                        Hör av dig om du stöter på mer problem
                        //UndCon

                        Kommentar

                        • kajakmannen
                          • jun 2006
                          • 1471

                          #252
                          Ominstallationen pågår



                          Kommentar

                          • Andreas_k
                            • jul 2006
                            • 19

                            #253
                            Whooo spännande!!! Nu håller både jag och den två dagar gamla Sixten tummarna att du får igång skapelsen!

                            Kommentar

                            • kajakmannen
                              • jun 2006
                              • 1471

                              #254
                              Hej kompis. Megagrattis min vän Skall bli kul att träffa skapelsen vid tillfälle så fort ni hunnit landa

                              Kram / Kajaken

                              Kommentar

                              • kajakmannen
                                • jun 2006
                                • 1471

                                #255
                                Idag fick jag klart infästningen för drivningen på y-axeln. Får se om jag gör om den senare men det duger tills vidare. Har även dragit signalkabel till den externa nödstoppen samt jordkabel till varje axel. Tack för kabeln Mikael



                                Fick igång datorn jag fått av UndCon men frågan är om den räcker till prestandamässigt. Skall grotta mer i det på söndag. Har även fixat ett skruvbleck för skyddsjordarna så att det blir snyggare.

                                MORE 2 COME

                                Med vänlig hälsning, Kajaken

                                Kommentar

                                Arbetssätt...