Väldigt intressant byggtråd! Har följt den från start då jag alltid tyckt om B17 och tycker det är väldigt kul att se ett skalabygge från grunden. Klaff linkaget var klart imponerande och inspirerande (hela bygget för den delen). Sökte runt lite på klaff linkage då det hade varit kul att få till någon snygg klaffunktion på någon kärra i framtiden. Jag hittade då ett väldigt enkelt gratisprogram för att testa mekaniska länkar som någon mer kanske har nytta av. http://www.edu-ctr.pref.kanagawa.jp/LinkWeb/index_e.htm . /Martin
Saab B-17A i skala 1/5 designad av Jerry Bates
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Väldigt intressant byggtråd! Har följt den från start då jag alltid tyckt om B17 och tycker det är väldigt kul att se ett skalabygge från grunden. Klaff linkaget var klart imponerande och inspirerande (hela bygget för den delen). Sökte runt lite på klaff linkage då det hade varit kul att få till någon snygg klaffunktion på någon kärra i framtiden. Jag hittade då ett väldigt enkelt gratisprogram för att testa mekaniska länkar som någon mer kanske har nytta av. http://www.edu-ctr.pref.kanagawa.jp/LinkWeb/index_e.htm . /Martin
Tack Martin!
Det här är min drömkärra och det var väl värt den tiden jag fick vänta innan Jerry fick ritningarna klara.
Länken som du visade är verkligen intressant. Tack!
GöranKommentar
-

De främre fästena bultades fast idag.

Det här skall bli distansbitar för de bakre fästena.
GöranKommentar
-

Så har även de bakre fästplattorna bultats fast i vingen.
Men tyvärr får landningsstället vänta...igen... Jag behöver lite mer material som är på väg.
Men som tur är så finns det massor av annat att göra under tiden på det här projektet. 
GöranKommentar
-
Kommentar
-
Så...en liten uppdatering utan bilder.
Jag skall använda Futabas S.bus system i den här kärran. Pga av detta så får jag ju försöka lära mig hur det fungerar...det kan ju vara bra att veta. :sarcastic:
Därför samlades det igår ihop en hög med servon, alla tillbehören till S.bus, nyladdade ackar och sedan var det bara till att sätta igång och koppla kablar, programmera decodrar, testköra, prova lite till och hör och häpna....läsa manualerna som var skrivna på japanska....men vände man på sidan så stod samma text på engelska....mycket lättare.
På grund av allt detta svettiga arbete så sitter jag nu här med 4 decodrar programmerade med rätt kanalfördelning och inga uppeldade servon eller mottagare.
GöranKommentar
-
Kommentar
-

Det behövdes lite mer kraft för manövrerandet av ställen. Så jag surfade in på Servocity.com och beställde de här med 7:1 utväxlingen den 2/8 och fick dem den 5/8.
Welcome to ServoCity where you can get the parts you need to bring your ideas to life! From servos to switches, from actuators to Actobotics, we work hard to bring you the best components backed by unparalleled technical support

Servocity är ett företag som jag verkligen rekommenderar när man vill ha tag på lite speciella saker. Deras service ligger även den i en klass som få företag kan klassas in i!
GöranKommentar
-
Kommentar
-

Det behövdes en ny fästplatta för den här mojängen!

Några M3 bultar för att hålla ihop dem och sedan är det klart för installation i vingen.
GöranKommentar
-
Kommentar

Kommentar