Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Supersnyggt - ju nästan synd att klä all den fina grundstrukturen... museiskala i den högra skolan. Hoppas det inte blir för tungt bara med alla skaladetaljer när modellen till sist en vacker dag står färdig för jungfruflygningen.
Supersnyggt - ju nästan synd att klä all den fina grundstrukturen... museiskala i den högra skolan. Hoppas det inte blir för tungt bara med alla skaladetaljer när modellen till sist en vacker dag står färdig för jungfruflygningen.
/Bo
Tack Bo för berömmet!
Jag håller med dig. Det är nästan synd att klä in allt. Men som tur är har jag ju lite bilder.
Vad det gäller vikten så håller jag ett noga öga på vågen så att det inte blir för tungt.
En klaff som är temporärt monterad. Fullt uppfälld.
Ungefär halvvägs ned.
Fullt utfälld.
Lite från sidan.
Eftersom klaff arrangemanget verkar fungera så är det bara till att planka klart på ovansidan av vingen eftersom jag skall installera lite fler sprygelbitar som skall utgöra fästen för klaffarna.
Det har varit lite väl mycket att göra på jobbet och jobbet. Men idag lyckades jag klämma in en timme i paradiset.
Det är dags att börja installera yttre klaffen. Den kommer att bli lite klurigare att få på plats och få den att röra sig så som den skall röra sig. Så det kommer att krävas en hel del räknande.....jag tror det är dags att byta batterier i miniräknaren.
Så har jag äntligen lyckats klura ut hur den här klaffen rör sig och hur jag skall få till den rörelsen på modellen. Jag har även lyckats knåpa ihop fräsfilerna för delarna och de är på väg till Magnus på MBS Rc Models.
Kommentar