Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag var inte riktigt nöjd med höjden på klaffen. Den låg inte i jämnhöjd med den kommande plankningen. Så det var bara till att såga loss mässingsröret och flytta det 2,5 mm och vips såg allt väldigt bra ut.
Eftersom klaffarna befinner sig där jag vill ha dem så är det dags att börja installera stötstängerna och servona.
Man upphör aldrig att förvånas! Var hittar du all inspiration? ? Väntar med spänning på slutresutatet.
Inspirationen kommer från er andra byggare här på RcFlyg, alla glada tillrop från alla andra, folket på RCScalebuilder.com och de som har vägarna förbi paradiset och vågar sig in på en titt.
Inspirationen kommer från er andra byggare här på RcFlyg, alla glada tillrop från alla andra, folket på RCScalebuilder.com och de som har vägarna förbi paradiset och vågar sig in på en titt.
Det anlände lite mer godis till kärran! Den här gången kommer det från Benedini RC-Electronics.
Thomas Benedini är verkligen hjälpsam så det här kommer att bli spännande att höra.
Jammi!!!
Jag kollade på länken och demovideorna, jäklar vilket läckert sound!
Särskilt motorstarten...
DET skulle vara en anledning till att till och med jag skulle gå över till eldrift, bara för att slippa höra en vinande elmotor på en warbird!
Jammi!!!
Jag kollade på länken och demovideorna, jäklar vilket läckert sound!
Särskilt motorstarten...
DET skulle vara en anledning till att till och med jag skulle gå över till eldrift, bara för att slippa höra en vinande elmotor på en warbird!
Väntar med spänning på B17-ljudet...
Jag ser fram emot att få höra ljudet i B-17 ute på fältet!
Så har de nya delarna till de yttre klaffarna anlänt.
Jag bestämde mig för att bygga två helt nya klaffar eftersom alla hålen för bultarna sitter på olika ställen.
Det fungerar väldigt bra!
Jag var nere i Herrljunga och hälsade på Magnus. Vi passade på att provköra ljudmodulen medan den låg på ett bord....det lät högt och ljudligt och väldigt bra!
Kommentar