Saab B-17A i skala 1/5 designad av Jerry Bates

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sweeper
    • jun 2006
    • 3961

Ursprungligen postat av Boopidoo
    Varför låsa servokontakter och inte löda en enda kabel med perfekt längd? Sedan är det alltid bra att tvinna kablarna för att minimera risken för störningar istället för att ha raka kablar. I en så här stor modell kan jag tänka mig att det är särskilt viktigt.

Mycket snyggt bygge!
    Tack Simon!

Servokontakterna har låsts eftersom jag inte vill klippa av kontakterna som kommer från S-bus på grund av att minustråden utgörs av en avskärmningsstrumpa. Bort till själva servot är det en lödd kabel och alltsammans är tvinnat. Det skedde strax efter att fotot togs.
    Jag håller helt med dig om att det är viktigt att tvinna kablarna i en stor modell. Detta är viktigt även om man flyger med 2.4GHz radio.

Göran
    Sponsrad av MBS RC Models

Admin RC Scalebuilder siten

Kommentar

• Sweeper
      • jun 2006
      • 3961

Nu är det klart med den nya lokalen. Det blir nyckelöverlämning nästa fredag och på lördagen så börjar jag förbereda lokalen. Golvet behöver få sig en omgång med ett lämpligt medel för att binda betongdammet och väggarna behöver dammsugas.

Men den här söndagen som kommer...den 25/8....så är det flygdag på Skavsta. F11 museumet anordnar den här flyguppvisningen och vi i Nyköpings Modellklubb kommer att ställa ut en del av våra modeller.

Vi får se vad jag kan få plats med i bilen/bilarna och ta med mig ut.

Göran

Kommentar

• Corsair
        • dec 2007
        • 639

Jag kommer igen....http://www.rcflyg.se/forum/images/smilies/stupido2.gif

Hej "Sweeper"
        Nu har jag börja med min "J-Cubben". Har kommit ganska bra men jag bygger sakta tyvärr har jag fått (Afasi)

Ha det
        Live to fly, fly to live!
        Janne

FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:

Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:

www.modellflyg.dinstudio.se

Kommentar

• Sweeper
          • jun 2006
          • 3961

Ursprungligen postat av Corsair
          Hej "Sweeper"
          Nu har jag börja med min "J-Cubben". Har kommit ganska bra men jag bygger sakta tyvärr har jag fått (Afasi)

Ha det
          Hej Janne!

Härligt att höra att du är tillbaka och att du har börjat jobba med din Cub! Det har ingen betydelsen hur snabbt man bygger bara det blir gjort något.

Göran

Kommentar

• ChristerL
            • maj 2006
            • 1228

Ja, du fick väl "några" bilder på damen igår också. Men här är ett urplock av mina, en skönhet kan man väl inte få nog av??!!
            Bifogade filer
            /Christer Landberg

Fw190D9
            Fw190F2
            Hawker Tempest Mk. V
            S29C Tunnan

Kommentar

• Sweeper
              • jun 2006
              • 3961

Ursprungligen postat av ChristerL
              Ja, du fick väl "några" bilder på damen igår också. Men här är ett urplock av mina, en skönhet kan man väl inte få nog av??!!
              Det blev "några" bilder....och en kontakt som jag blev väldigt glad över att få.

Tack för dessa bilder. Men om du vill så får du gärna maila över även de andra bilderna. :lollypop:

Göran

Kommentar

• Sweeper
                • jun 2006
                • 3961

Jag fick nycklarna till det nya paradiset idag.

Så det blev till att dammsuga upp mängder med betongdamm. Imorgon skall jag försöka hinna med att lacka golvet minst en gång.

Göran

Kommentar

• Baua
                  • nov 2009
                  • 856

Bilder bilder bilder! :applouse:

Hils
                  Magnus

Ursprungligen postat av Sweeper
                  Jag fick nycklarna till det nya paradiset idag.

Så det blev till att dammsuga upp mängder med betongdamm. Imorgon skall jag försöka hinna med att lacka golvet minst en gång.

Göran
                  Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:

Kommentar

• Sweeper
                    • jun 2006
                    • 3961

Ursprungligen postat av Baua
                    Bilder bilder bilder! :applouse:

Hils
                    Magnus
                    Det kommer inom kort!

Göran

Kommentar

• Sweeper
                      • jun 2006
                      • 3961

Det är dags för lite bilder från det nya paradiset. Det här är det yttre rummet med den inre ytterdörren. Den yttre väger ca 750 kg. :sarcastic:

Det andra rummet. Detta kommer att bli ett rum för förvaring av färdiga modeller. Lokalen verkar ha använts till både det ena och det andra. Och det syns på väggarna och golvet. Golvet har behandlats med en betongolja som binder betongdammet.

Den blivande fikahörnan med kontor. Bakom mig kommer jag att förvara alla vingar.

Rummet i mitten av bilden kommer att bli träbearbetningsrummet för förvaring av trämaterial, bandsåg, bandslip osv.
                      Rummet som skymtar i bakgrunden är den blivande sprutboxen.

Detta blir det lilla byggrummet. I buren förvaras utrustningen till skyddsrummet.

Detta blir sprutboxen. Den är stor nog att måla en ihopmonterad fyra meters vinge i. :sarcastic:

Detta något udda formade rummet kommer att bli metallbearbetningsrummet. Jag kommer även att förvara metallmaterialet här.

Och sist men inte minst...det stora byggrummet. Jag håller på att måla väggarna med en lagom matt vit färg. Och som ni ser så behövs det.

Göran

Kommentar

• Fluf
                        • jul 2012
                        • 1580

Wohaaa! Bara att gratulera till att få ensamrätt (i fredstid) på ett sådant stort och lyxigt utrymme.

:icon_pidu:
                        Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
                        Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
                        Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
                        Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
                        Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• Baua
                          • nov 2009
                          • 856

Härlig bygglokal!
                          Kan dock tänka mig att ljudmiljön i lokalen kan bli jobbig.
                          Skulle det vara så, har jag en del akustiktakslösningar som skulle kunna användas för att sänka ljudnivån och korta efterklangstiden i lokalen. Bara att säga till om du behöver hjälp.
                          Lycka till med nya lokalen!

Mvh
                          Magnus
                          Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:

Kommentar

• ChristerL
                            • maj 2006
                            • 1228

Wow, nästan större än vårat radhus......... Bara att gratulera till nya lokalen!!

Rejäl sprutbox, där kan man kanske hyra in sig i framtiden?? :lollypop:
                            /Christer Landberg

Fw190D9
                            Fw190F2
                            Hawker Tempest Mk. V
                            S29C Tunnan

Kommentar

• Lelle
                              • aug 2007
                              • 1472

WoW!
                              Bara att sälla in sig i hyllningskören, det där kallar jag hobbylokal. Nu vet jag var målning av min Corsair kan ske framledes?
                              /Lelle

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                                • 7676

Grandiost!
                                Där kan du starta masstillverkning, ju!
                                Retroholic!

Kommentar

Arbetssätt...