Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Welcome to ServoCity where you can get the parts you need to bring your ideas to life! From servos to switches, from actuators to Actobotics, we work hard to bring you the best components backed by unparalleled technical support
Denna har 24 splines för servoaxeln. Det finns även med 25. På denna är det bara till att skruva fast andra saker som man vill fästa på servot.
Jag gjorde det enkelt för mig och limmade fast remskivan så jag kan montera den direkt på servot.
Monterad på servot och vajern är på plats....fortfarande inte säkrad mot remskivan. Det kommer jag att göra som sista saken när allt är klart.
Vajern försågs med en vantskruv så jag kan justera spänningen efterhand. Den kommer att säkras när jag har gjort den slutliga installationen.
Hmm trimtab på ena fenan så att de är asymmetriska?
Att hela bygget är galet vet vi redan och bara njuter av varje uppdatering
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.
Givetvis måste jag dölja den framgången så jag la på lite klädsel över trådarna.
Trimrodret fick sig en behandling med Hagmans sprutspackel som jag slipade bort omgående innan jag la på mer som jag bara slipade bort till hälften.
Trimrodret skall ju sitta fast i något på rodret...så det blev till att limma fast ett pianogångjärn.
Det var ju länge sedan jag skar mig i fingrarna så jag kände mig genast lite tvingad att försöka klara av den saken...men misslyckades kapitalt. Jag lyckades desto bättre med att få till en skåra i bakkanten på trimrodret...det skall dit en skaladetalj.
Det är bakkanten på trimrodret som skulle dit. Det består av en 0,3 mm tjock...lagom bred....remsa glasfiber "platta".
Det fanns en liten glipa mellan stabben och kroppen som jag inte var riktigt nöjd med. Så det blev till att ge detta område en mikroballong/epoxy behandling.
Eftersom den bakre kabinhuven skall gå att skjuta fram och tillbaka så behövs det ett par längsgående spår i fyrkantsrören som jag lödde ihop igår. Jag limmade ihop den här enkla jiggen så röret kunde ligga stilla medan jag kapade upp skåran med en kapskiveförsedd Dremel. Tyvärr är kapskivan något för tunn så det blir till att ge sig på skåran med en lämplig fil.
Undrar bara vilken typ av klädsel Du använder. Står just i begrepp att välja klädsel till mitt Gee Bee bygge och är tveksam till acetonvarianten o siden ( pga lukten ) men även tveksam till typ Oratex där det lätt blir svårt att få snygga skarvar, samt vikten.
Hälsningar
Peder Fyhr som följer tråden med stort intresse och
flyger i
Eslövs mfk
Undrar bara vilken typ av klädsel Du använder. Står just i begrepp att välja klädsel till mitt Gee Bee bygge och är tveksam till acetonvarianten o siden ( pga lukten ) men även tveksam till typ Oratex där det lätt blir svårt att få snygga skarvar, samt vikten.
Hälsningar
Peder Fyhr som följer tråden med stort intresse och
flyger i
Eslövs mfk
Hej Peder,
Jag använder Solartex. När jag har lagt på den och sträckt upp den så ger jag den två tunna lager med zaponlack så bibehåller den sin sträckning ännu bättre än utan.
Kommentar