Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Kör hårt! jag gjorde mina första försök med krokodilklämmor och alldeles för lång tråd. Sen var det bara att successivt korta av till dess glöden "kändes rätt".
/J
alle i som vakum støber. Er i klar over at det er mulig at købe en enkel bordvakummaskine som kan vakumere ting (vinger feks) i længder op til 12m. Det næst bedste er at den ikke koster mere end ca 3500 svkr. Jeg har feks brugt den mange gange til at pakke gevær, bøsser eller hva det nu heder på svensk. Det har været tyskere som skulle ut på en lille ø uden for den norske kyst for at gå på jagt. De ville ikke fragte våbenet i åpen båd 10 -15 km.
den er justerbar i vakummet fra kun svejs og op til at den klemmer en tom læsk flaske, av den harde plast, flat.
Hej, har testat med infravärare i mina försök att göra en ny huv till MFIn (den är för stor att gå in i en ugn så själva uppvärmningen är det största problemet...åtminstone tror jag det än så länge..) men det visade sig svårt. Eftersom plasten jag behövde värma är ca 70 x 100 cm använde jag 4 st av ClasOlssons billiga infravärmare med mått 45 x 20 cm. Plasten blir tillräckligt varm MEN inte jämt varm ( nå´n fysikalisk lag om att strålningsenergin avtar med kvadraten på avståndet kanske?) så försöket misslyckades. Kanske om man placerar något värmeutjämnande skikt mellan strålningskällan och plasten. Eller möjligen fungerar det om man inte behöver värma så stor plastskiva.
Tror jag minns att Marcus von Elling (byggtråd JAS39 1:10) experimenterade lyckosamt med detta. Han slaktade en beg ugn och byggde en ny större av nått materiel för att vaccumdra bla insugskanaler.
Mvh
JohanH
Precis så gjorde jag 2002 när jag gjorde huven till min 55% Giles, bara det att jag värmde plasten i en låda med två värmepistoler som värmekälla då pluggen var stor som tre ugnar ihop.
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Precis så gjorde jag 2002 när jag gjorde huven till min 55% Giles, bara det att jag värmde plasten i en låda med två värmepistoler som värmekälla då pluggen var stor som tre ugnar ihop.
Intressant! Kan du berätta mer. Hur länge fick du värma plasten, vilken plast, hur tjock plast mm ?
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:
Kommentar