Catalina skala 1/8, design Sturla Snorresson - Svenska RC-flygförbundet
Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Supersnyggt Göran. Här snackar vi precision av yppersta klass av en mästerbyggare. Måste nog ta en tur ner till Catalinaverkstaden för att få se detta irl. Jag har ju lite verktyg att återlämna.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Supersnyggt Göran. Här snackar vi precision av yppersta klass av en mästerbyggare. Måste nog ta en tur ner till Catalinaverkstaden för att få se detta irl. Jag har ju lite verktyg att återlämna.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Idag har jag bara gjort de sista justeringarna och nu rör huvudställen sig klanderfritt. Och därigenom så har jag nått den punkten i det här delprojektet där jag måste ta ett beslut. Och det gäller drivningen av ställen. Pneumatik eller mekanik....det är frågan.
Efter att ha stött och blött fördelarna mot nackdelarna för båda systemen så blev beslutet att jag använder samma princip som till flottörerna. Men det är en liten skillnad nu. Nu pratar vi om kraft. Det behövs en del kraft för att hissa upp ställen, men det klarar en elmotor försedd skruv galant.
Så imorgon kommer jag att börja plocka hem delar till det hela samtidigt som jag börjar kapa till delar till nosstället.
Jag har beställt lite mer material till huvudställen så att jag kan slutföra dem. Och det blev lite material till nosstället med. Men jag hade lite småbitar som låg och skräpade i ett hörn. Och därför satte jag igång och tillverkade delar till nosstället.
Kommentar