Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag använder det här "pappert". Jag är inte säker på vilken kornstorlek det har, men det verkar vara något mindre än singel.
Efter det "något" grova "pappert" gick jag över till ett mer normalt 150 papper.
När jag skall spackla lite större ytor på modellerna så använder jag handflatorna som spackelpåläggningsverktyg.
En klick med spackel i näven och sedan är det bara till att smeta ut det och jobba in det i ytan och se till så att det blir ett tunt lager. Resultatet blir avsevärt bättre än när jag använder spackelspade och tidsåtgången är bara en bråkdel så lång.
När handpåläggningslagret har slipats bort med 150 papper så går jag över ytan en gång till, men denna gång använder jag en spackelspade.
Eftersom kåpan är klar så kan jag jobba vidare med flygplanskroppen. Det är dags att lägga till den där rundade ringen...
När jag skall spackla lite större ytor på modellerna så använder jag handflatorna som spackelpåläggningsverktyg.
En klick med spackel i näven och sedan är det bara till att smeta ut det och jobba in det i ytan och se till så att det blir ett tunt lager. Resultatet blir avsevärt bättre än när jag använder spackelspade och tidsåtgången är bara en bråkdel så lång.
Det var ingen dum idé! :stupido2:
Och...
jag kan se hur dammigt det blir 'överallt' efter all slipning ...
Trevlig teknik du har Göran. Jag har provat nån gång och vet att händerna blir ung som ett 240-papper efteråt. Kul när du ska gulla med nå´n tant (för tanten alltså)!
Det var ingen dum idé! :stupido2:
Och...
jag kan se hur dammigt det blir 'överallt' efter all slipning ...
Som tur är har jag en övertrimmad industridammsugare som har använts som sotsug. Den låter rejält, men den ser till så att det hålls dammfritt. :sarcastic:
Trevlig teknik du har Göran. Jag har provat nån gång och vet att händerna blir ung som ett 240-papper efteråt. Kul när du ska gulla med nå´n tant (för tanten alltså)!
Bygget ser oförskämt bra ut! :applouse:
Tack Lelle!
Jo, jag tycker att den fungerar bra. När jag är klar så tvättar jag händerna omgående så jag har sluppit 240-pappers huden.
Kommentar