Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har fått till mitt ljud i Corsairen nu,lite mindre högtalare en du.
Du får komma in och provlyssna någon gång.
Bra tryck i det 2x40w och motorstarten är frän...
Har fått till mitt ljud i Corsairen nu,lite mindre högtalare en du.
Du får komma in och provlyssna någon gång.
Bra tryck i det 2x40w och motorstarten är frän...
Med vänlig hälsning, Tofta (gide)
Suveränt! Jag kommer in så fort vi är där båda två!
Detta är ett så fantastiskt vackert och extremt väl genomfört byggprojekt. Blir alldeles stum av beundran.
:icon_pray::1wav:
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.
Blir inte det ett jäkla moment på den korta "roderhorn" armen när det kommer lite luftflöde på klaffen? Antar att det blir ett riktigt seriöst servo där.
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.
Blir inte det ett jäkla moment på den korta "roderhorn" armen när det kommer lite luftflöde på klaffen? Antar att det blir ett riktigt seriöst servo där.
Nej, det blir det inte. Klaffen mer eller mindre smyger sig ned i luftströmmen och därigenom så kommer inte den "tunga" belastningen förrän klaffen är nästan helt utfälld.
Servona som jag kommer att använda här är Hitec 645MG. 9,6 kg.cm ger fullt tillräckligt med kraft för det här.
Så har jag råkat ut för det första större problemet. Jag har använt samma mått och vinklar som på den andra yttre klaffen. Men av någon anledning så kärvar den här och därigenom vrider hela klaffen sig och blir skev. :banghead:
Men som tur är så är jag en aning envis när det gäller sådana här problem. Så det var bara till att plocka fram miniräknaren, en penna och lite papper och börja kontrollräkna avstånden och vinklarna för att se om de som jag använde stämmer eller inte.
Än så länge har jag räknat om två av gångjärnspunkterna och de har stämt. Men det är fyra kvar.
Nej, det blir det inte. Klaffen mer eller mindre smyger sig ned i luftströmmen och därigenom så kommer inte den "tunga" belastningen förrän klaffen är nästan helt utfälld.
Servona som jag kommer att använda här är Hitec 645MG. 9,6 kg.cm ger fullt tillräckligt med kraft för det här.
Göran
Oh fasen, har mycket kvar att lära om aerodynamik och vingprofiler. Perfekt anledning att älska sådana här trådar med kunskapande kreatörer.
Kommentar