TF Mustangbygge
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Canopy
Nu har jag limmat in turtle deck. Jag sågade upp två slitsar i plasten på vänster respektive höger sida i framkant då det var lättare att forma plasten efter modellen på så vis.
Med stor nervositet tog jag idag bort all tejp som den var fixerad med.:concern: Hm, det blev ju ganska bra. Snabbt provade jag med att få in snaken i sitt rör och konstaterade att den löper superlätt. Är jag nöjd? Nä, det är bara förnamnet. Jag är faktiskt supernöjd med hur lätt den glider i både röret och i skenan.

När jag nu hade fått dit snaken kunde jag ju inte låta bli att testa hur det verkar. Lite kort filmsnutt nedan om hur det bidde så här långt.
Jag behöver putsa lite på underkant av ramen då den tar i turtle deck när den är nästan fullt öppen. Det är därför den lutar.
Mvh OlovKommentar
-
Kommentar
-
Näe pojkar - stopp och belägg. Vad blir nästa steg i jakten på skaladetaljer. Kanske dockor med pilotutseende och
blöta blöjor. Måste vi inte dra en stoppgräns någonstans - om vi fortfarande skall anse oss vara seriösa modellbyggare.
Ingemar Nabbing.Kommentar
-
Kommentar
-
Hej Ingemar!
Var den gränsen går tror jag är väldigt personligt. För mig handlar det inte så mycket om att det ska vara exakt skala. Det handlar mer om att det är roligt att bygga och att hitta lösningar på olika moment och jag skulle nog se det som en stor utmaning att bygga om en pilot så att den rör på sig.
Mvh OlovSenast redigerad av hjalleo; 2011-12-20, 20:19.Kommentar
-
Jag förstår men när tanten kommer in för att kolla vad jag håller på med kanske det
ser lite konstigt ut. God jul o Gott nytt år. Ingemar Ng.Kommentar
-
Hej!
Ja, det har du nog helt rätt i. Jag tror att min fru skulle skaka på huvudet och gå därifrån fortare än kvickt.
God Jul på dig!
/OlovKommentar
-
Olov, vilket arbete du gjort. Är djupt imponerad :1wav:
Känner mig nästan lite skamsen att jag sålde Mustang projektet, nu när jag ser vad som blir av det :bawling:
Skämt åtsido, i min värld finns det tyvärr alldeles för lite tid över för modellbygge som det är just nu. Jag gläds mer än gärna åt att se era mästerverk ta form och avundas för mig själv i det tysta.
Hoppas min tid kommer snart igen då jag åter får tid & plats att hålla på med min älskade hobby igen...Kommentar

Kommentar