Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Då är alla stötstängerna inkopplade i den bakre delen av kroppen.
Samma sak gäller i den främre delen av kroppen. Det skall bara till en mindre justering av sporrställsluckorna och när det är gjort kan jag skruva fast servoarmsskruven på det servot.
Efter skruven så blir nästa steg att se till så att stötstängerna inte kan röra sig under spanarens golv.
Eftersom vänster vinge är redo, så får jag sätta igång och förbereda höger vinge.
Jag gnuggade de små grå vad det gäller LiPo ackarna till landningsställen. När jag byggde ställen kopplade jag respektive ställservo till en ack var som jag placerade ute i respektive vinge. Detta fungerade bra, men det blev en aning besvärligt varje gång som jag skulle ladda ackarna. På grund av detta så bestämde jag mig för att göra en viss förändring nu när jag ändå håller på med vingarna. Ackarna flyttades in från vingarna till flygplanskroppen och jag tog bort en ack. Vinsten med detta är 170 gram vikt försvann och laddningen blir avsevärt mycket lättare!
Respektive landningställ har vars en strömbrytare för att underlätta inkopplingen av acken.
Nästa helg så blir det ett besök hos Magnus på MBS Rc Models och om vädret tillåter det så blir det provtaxning av kärran.
Är det något du skall ha från honom så kan jag ta med det från Herrljunga så kan du plocka upp det på Lussefikat den 8/12.
Nästa helg så blir det ett besök hos Magnus på MBS Rc Models och om vädret tillåter det så blir det provtaxning av kärran.
Är det något du skall ha från honom så kan jag ta med det från Herrljunga så kan du plocka upp det på Lussefikat den 8/12.
Kommentar